The Impact of Script Type Cooperative Learning Model Implementation on Mathematics Learning Outcomes in Class VIII Junior High School Students
(1) (Scopus ID: 57201191285) Department of Mathematics Education, Universitas Sembilanbelas November
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Astuti, R., Nurmitasari, N., & Lestari, S. D. (2018). Eksperimentasi Model Pembelajaran Cooperative Script Pada Pembelajaran Matematika. Eksponen, 7(2), 61–71. https://doi.org/10.47637/eksponen.v7i2.150
Farman, Chairuddin, & Hali, F. (2019). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Student Teams Achievement Division (Stad) Dalam Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Materi Himpunan Siswa Kelas VII1 SMP Negeri 15 Kendari. Jurnal Karya Pendidikan Matematika, 6(2), 10.
Farman, F., Arbain, A., & Hali, F. (2021). Learning Style Preferences Based on Class and Gender. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 13(1), 164–172. https://doi.org/10.35445/alishlah.v13i1.368
Farman, F., & Chairuddin, C. (2020). Pembelajaran Flipped Classroom Berbantuan Edmodo Untuk Meningkatkan Minat Dan Hasil Belajar Siswa Pada Materi Pythagoras. Jurnal Karya Pendidikan Matematika, 7(2), 92–100. https://doi.org/10.26714/jkpm.7.2.2020.92-100
Farman, F., & Chairuddin, C. (2020). Pengembangan Media E-Learning Berbasis Edmodo Pada Materi Teorema Pythagoras. AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 9(4), 872. https://doi.org/10.24127/ajpm.v9i4.3114
Harefa, D., Gee, E., Ndruru, M., Sarumaha, M., Ndraha, L. D. M., Ndruru, K., & Telaumbanua, T. (2020). Penerapan Model Pembelajaran Cooperative Script untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika. JKPM (Jurnal Kajian Pendidikan Matematika), 6(1), 13. https://doi.org/10.30998/jkpm.v6i1.6602
Ihsan, Fuad. (1995). Dasar-Dasar Kependidikan, Jakarta: Rineka Cipta.
Maksum, A. (2013). Model Cooperative Script Berpendekatan Science, Environment, Technology, And Society (SETS) Terhadap Hasil Belajar. Jurnal Inovasi Pendidikan Kimia, 7(1), 11.
Rifa’i, R. (2015). Penggunaan Model Cooperative Script Terhadap Kemampuan Pemahaman Dan Komunikasi Matematis Siswa. MENDIDIK: Jurnal Kajian Pendidikan dan Pengajaran, 1(1), 9.
Rosiah, S. (2019). Penerapan Model Cooperatif Script sebagai Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa SD 4 Karangmalang. ANARGYA: Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 2(2), 86–91. https://doi.org/10.24176/anargya.v2i2.3949
Rosita, I., & Leonard, L. (2015). Meningkatkan Kerja Sama Siswa Melalui Pembelajaran Kooperatif Tipe Think Pair Share. Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA, 3(1). https://doi.org/10.30998/formatif.v3i1.108
Rosnawati, R. (2013). Kemampuan Penalaran Matematika Siswa Smp Indonesia Pada TIMSS 2011. Prosiding Seminar Nasional Penelitian, Pendidikan dan Penerapan MIPA, 6.
Rusydiana, D. (2021). Penerapan Model Cooperative Script Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika. Indonesian Journal of Educational Development, 1(4), 683–691
Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R dan D. Bandung: Alfabeta
Wardhani, S. & Rumiati. 2011. Instrumen Penilaian Hasil Belajar Matematika SMP: Belajar dari PISA dan TIMSS. Yogyakarta: PPPPTK.
DOI: https://doi.org/10.31327/jme.v6i1.1600
Article Metrics
Abstract view : 366 timesPDF - 214 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Chairuddin Chairuddin
![]() |