The Improvement Of Mathematics Learning Outcomes With Think Pair Share Cooperative Learning Model
(1) SDS Marsudirini Perawang
(2) Universitas Kristen Satya Wacana
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aqib, Zainal, dkk. (2009). Penelitian Tindakan Kelas untuk Guru SD, SLB dan TK. Bandung: Yrama Widya.
Depdiknas. (2004). Model-model Pembelajaran Matematika. Jakarta : Depdiknas.
Dewi, QE, Sulasmono, BS & Setyaningsih, EW. (2019). Upaya Peningkatan Hasil Belajar Matematika Melalui Model Pembelajaran Think Pair Share (TPS) Berbantuan Media Bangun Kreasi Kelas IV SD. Jurnal Basicedu Journal of Elementary Education. Volume 3 No. 2.
Hamdan, RKA. (2017). The Effect of (Think – Pair – Share) Strategy on the Achievement of Third Grade Student in Sciences in the Educational District of Irbid. Journal of Education and Practice. Volume 8 No. 9.
Huda, Miftahul. (2011). Cooperative Learning. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Khamid. (2014). Peningkatan Hasil Belajar Matematika Melalui Think Pair Share Pada Siswa Kelas VI SD Negeri Jetis 1 Yogyakarta. Jurnal COPE : Caraka Olah Pikir Edukatif. Volume 18 No. 2.
Litna, KO & Seli, Maria S. (2019). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Think-Pair-Share (TPS) untuk Meningkatkan Aktivitas dan Prestasi Belajar Matematika. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar. Volume 3 No. 4.
Manurung, JE. (2017). Using Think-Pair-Share To Improve Speaking Achievement Of The Second Semester English Study Program Of Tridinanti University Palembang. English Community Journal. Volume 1 No. 2.
Marta, Rusdial. (2017). Peningkatan Hasil Belajar Matematika Dengan Model Kooperatif Tipe Think Pair Share Di Sekolah Dasar. Journal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika. Volume 01 No. 2, 74 – 79.
Purwanto. (2013). Evaluasi Hasil Belajar. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Pusat Kurikulum. (2006). Kurikulum Berbasis Kompetensi. Jakarta : Depdikbud.
Sagala, Syaiful. (2005). Konsep dan Makna Pembelajaran. Bandung : Alfabeta.
Slavin, E. Robert. (2005). Cooperative Learning Teori, Riset dan Praktik. (Diterjemahkan oleh Narulita Yusron). Bandung: Nusa Media.
Syah, Muhibbin. (2007). Psikologi Pendidikan Satuan Pendidikan Guru. Bandung : Remaja Rosda Karya
Sudjana. (2001). Penelitian Hasil Belajar Mengajar. Bandung : PT. Remaja Rosda Karya.
Suyatno. (2009). Menjelajah Pembelajaran Inovatif. Sidoarjo: Masmedia Buana Pustaka.
Wardani, I. (2010). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Universitas Terbuka.
Yulianti, Anis & Harlini, Esti. (2019). Pengaruh Model TPS (Think Pair Share) Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas IV SDN Sindurejan. Prosiding Seminar Nasional PGSD UST. Volume 1.
Zamroni. (2000). Paradigma Pendidikan Masa Depan. Yogyakarta : BIGRAF Publishing.
DOI: https://doi.org/10.31327/jme.v7i2.1767
Article Metrics
Abstract view : 409 timesPDF - 102 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 carolina lita permatasari
![]() |