Analysis of Mathematical Literacy Ability of Students in terms of Visual Learning Styles and Gender Differences
(1) Universitas Sembilanbelas Novemeber Kolaka
(2) Universitas Sembilanbelas Novemeber Kolaka
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Amir., Z. (2013). Perspektif gender dalam pembelajaran matematika. Kajian Gender Dan Islam, 14–31.
Anggo, M. (2010). Proses Metakognisi Mahasiswa Calon Guru dalam Pemecahan Masalah Matematika. Disertasi. Tidak dipublikasikan. Surabaya: Univeraitas Negeri Surabaya.
Anisah, Z., Zulkardi, Z., Darmawijoyo, D. (2011). Pengembangan Soal Matematika Model PISA pada Konten Quantity untuk Mengukur Kemampuan Penalaran Matematis Siswa Sekolah Menengah Pertama. Jurnal Pendidikan Matematika, 5, 1–15.
Aydına, A., Uysal, Ş., & Sarıer, Y. (2010). Analysing the results of pisa maths literacy in terms of social justice and equality in educational opportunities. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 3537–3544.
Ekawati., A.Wulandari., S. &. (2011). Perbedaan Jenis Kelamin Terhadap Kemampuan Siswa dalam Mata Pelajaran Matematika (Studi Kasus Sekolah Dasar. Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial, 3(Februari), 19–23.
Geary, D. C., Saults, S. J., Liu, F., & Hoard, M. K. (2000). Sex differences in spatial cognition, computational fluency, and arithmetical reasoning. Journal of Experimental Child Psychology, 77(4), 337–353.
Haralambos, M., Holborn, M., Heald, R., & Trowler, P. (2004). Sociology: Themes and perspectives.
Ismael. (2012). Assessment and analytical framework. Mathematics, reading, science, problem solving and financial literacy.
Kartini, K. (2009). Peranan representasi dalam pembelajaran matematika. In Seminar Nasional Matematika Dan Pendidikan Matematika.
Maulana., A. & Hasnawati. (2016). Deskripsi Kemampuan Literasi Matematika Siswa Kelas VIII-2 SMP 15 Kendari. Jurnal Penelitian Pendidikan Matematika, 4(2), 14.
Pendidikan, T. P. I. (2007). Ilmu dan Aplikasi Pendidikan. Grasindo, Jakarta.
Pisa, O. (2016). results: Excellence and equity in education. volume I. OECD publishing.
Rahmawati, M., & Penelitian, B. (2014). Literasi Matematika Siswa Pendidikan Menengah : Analisis Menggunakan Desain Tes Internasional dengan Konteks Indonesia 1 Mathematical Literacy of Students At Secondary Education Level : An Analysis Using International Test Design with Indonesian Context. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 20, 452–469.
Said., & S. (2003). Penggunaan Model Pembelajaran Quantum Learning dalam Meningkatkan Hasil Belajar Pendidikan Agama Islam Di SMK-Pembangunan Pertanian Negeri Rea Timur Kabupaten Polewali Mandar. IAIN Parepare.
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Kuantitatif, Kulitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
DOI: https://doi.org/10.31327/jme.v6i2.1459
Article Metrics
Abstract view : 491 timesPDF - 286 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Dian Ulfa Sari
![]() |